Láska nad velkoměstem (povídka)

Hubert stál mlčky u okna a pozoroval rozzářenou avenue hluboko pod sebou. Byl tak uchvácen fascinujícím životem velkoměsta, že na okamžik zapomněl na Kate.

 „Ach, odpusť, Kate, zamyslel jsem se. Nestává se mi to často.“

 „Máš starosti a já tě ruším. Odejdu,“ řekla Kate zneklidněným hlasem.

 „Ne, prosím, neodcházej. Podívej, už se dívám jen na tebe, nic jiného pro mne neexistuje,“ spěchal Hubert, aby ji uklidnil. Kate se usmála. Potom přešla od dveří, vedoucích na chodbu, šikmo ke skříni v protějším rohu. Hubert vzápětí přešel od okna ke knihovně u delší stěny pokoje. Poté se na sebe opět podívali a oba se usmáli. Kate pokrčila levou nohu a usmála se ještě jednou.

 „Chtěla bych tančit,“ řekla.

„Nic víc bych si nepřál, ale neznáme se ještě tak důvěrně, abych se tě směl dotknout,“ odpověděl Hubert mírně.

„Ano, máš pravdu. Já jen…něco ti prozradím. Někdy tančím ve svém bytě s mosaznou lampou a představuji si, že jsi to ty. Je to tak krásné. Vyzařuje z ní teplo, a já vidím v duchu tebe, Huberte. Potom se vytrhne šňůra ze zásuvky a sen zmizí. Říkám si pak, proč je vše tak pomíjivé.“

Hubert pozorně naslouchal a něžně se díval Kate do očí. Mimoděk přitiskl palec na stěnu a silně zatlačil. Na omítce zůstala rudá skvrna.

„Štěnice,“ řekl a omluvně se usmál. Kate úsměv opětovala. Byli si v tu chvíli tak blízko.

Náhle Hubert přikročil těsněji a položil Kate ruku na hřbet její jemné ručky. Kate polekaně odstoupila.

„Ne, prosím, Huberte, ne, já…nemohu, pochop mne. On se jistě dívá…, vidí nás, vidí všechno,“ Kate pozvedla své krásné oči vzhůru.

 „Odpusť, drahá Kate, prosím, odpusť mi. Nechal jsem se unést. Ano, vidí nás a já mám sen, že jednou před ním oba poklekneme v čistotě a bez hříchu a spojíme své životy před tváří Boží. Kate, drahá Kate, bude to nejšťastnější den mého života.“

 „Já nemyslela Boha, ale Hanse Kowalského, bydlí o patro výš, v podlaze si vyvrtal špehýrku a šmíruje mne, prasák,“ pravila Kate pobouřeně, ale hned na to si polekaně zakryla své krásné rty špičkami prstů, v úleku nad ošklivým slovem, které jí vyklouzlo v návalu rozbouřených citů.

Konec 1. části.

V dílech 2 až 185 se milý čtenáři dozvíš, jak Hubert pohladil Kate od předloktí po zápěstí.

Autor: Jaroslav Kuthan | úterý 17.3.2015 18:55 | karma článku: 6,57 | přečteno: 218x
  • Další články autora

Jaroslav Kuthan

Průšovo neštěstí

Ale jo, něco se stalo, to se pozná. Ukázal jsem na Vaněru véčko a k tomu jsem přidal povinné: "Dvě!" Jenže Průša, sedící naproti mně, řekl: "Já si dneska nedám."

14.10.2022 v 8:40 | Karma: 11,11 | Přečteno: 260x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Rodiče a děti, bití a nebití

Bít či nebít? A to je právě to, oč se mi hlava rozbíjí. Jak si věc vlastně stojí, když jde o vztah rodič - dítě a bití nebití? Třeba mi někdo rozsvítí.

25.4.2022 v 8:59 | Karma: 5,39 | Přečteno: 132x | Diskuse| Miniblogy

Jaroslav Kuthan

Ráje

A Vyšší moc odstřihla poslední dílek z metru, který odměřoval dobu od vyhnání Adama a Evy. "Každému jeho ráj," pravila a odložila nůžky do božského šuplíku.

16.4.2022 v 15:05 | Karma: 10,08 | Přečteno: 243x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Značkování

Průšova žena kmitala od rána v kuchyni, ale Průšovi se to tak jako tak nezdálo. Měl dojem, že si až moc často dává pauzy.

25.3.2022 v 14:06 | Karma: 14,06 | Přečteno: 307x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Jsem hrdý

Promiňte mi, že užívám tak vzletných slov, ale skutečně se mi srdce dme pýchou, když spatřuji veškeré projevy osobní statečnosti mých spoluobčanů.

22.3.2022 v 7:20 | Karma: 22,24 | Přečteno: 435x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Kadyrov má nekrózu slinivky, Kreml hledá nástupce, tvrdí investigativci

23. dubna 2024  11:03,  aktualizováno  12:09

Spekulace o zdravotním stavu Ramzana Kadyrova opět přiživil ruský exilový portál Novaja Gazeta...

Za napadení na koupališti v Dubí dostali tři muži až čtyřleté vězení

23. dubna 2024  10:45,  aktualizováno  11:41

Okresní soud v Teplicích poslal do vězení tři ze šesti obžalovaných v případu napadení mladíka na...

  • Počet článků 194
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 536x
Jsem jeden z mnoha.

Seznam rubrik