Příručka domácího kutila

Návod, uvedený níže, je výňatkem z úspěšné knihy "Praktický rádce domácího kutila", která vyšla minulý rok na jaře.

Kniha vzbudila mimořádný ohlas  mezi širokou veřejností a následně jsme obdrželi mnoho dopisů od vděčných čtenářů. Některé z ohlasů budou citovány na závěr. Nyní však k návodu na výrobu vkusné a praktické domácí stoličky.

----*----

Nejprve je třeba opatřit si vhodný materiál. Protože se jedná o stoličku dřevěnou, bude nutno opatřit si k její výrobě dřevo. Je třeba dát pozor, abychom vybrali dřevo vhodné pro výrobu stoličky. Ne každé dřevo je totiž pro výrobu nábytku vhodné.

Jakmile máme dřevo, můžeme směle přikročit k výrobě jednotlivých dílů. Všechny díly pečlivě změříme a zakreslíme. Míry je třeba volit tak, abychom později nezjistili, že jsme je volili nesprávně. Po zakreslení všechny části nařežeme. K řezání použijeme příslušné nářadí. I zde dbáme na správnou volbu nástrojů, neboť to je pro kvalitní výrobu rozhodující.

Do všech dílů vyvrtáme otvory o potřebném průměru. Buďte opatrní a nevyvrtejte díry menší, ale zároveň dbejte, aby díry nebyly větší, než je potřeba. Pokud tuto zásadu nedodržíte, výsledek nebude odpovídat vašim představám. U všech otvorů musí být dodrženy naprosto přesné rozteče, tyto rozteče naměřte pomocí měřidla. Vzdálenost otvorů zvolte tak, aby nebyla ani větší ani menší než vzdálenost potřebná pro úspěšnou montáž.

K samotnému smontování použijeme spojovacích prvků. Opět mějte na paměti, že spojovací prvky vybíráme takové, které nám umožní provést smontování v požadované kvalitě.

Po sestavení hrubé konstrukce přikročíme k lepení ozdobných prvků. Zde je dobré zdůraznit, že k lepení použijeme lepidlo a to lepidlo vhodné k lepení dřeva. Necháme vyschnout dostatečně dlouhou dobu.

K povrchové úpravě stoličky můžeme využít širokou škálu nástrojů, vybírejme však pozorně, abychom nepoužili nástroj, který není určen k povrchové úpravě dřeva. Po této operaci již jen zbývá stoličku nalakovat, opět je nám k dispozici množství výrobků, zejména laků.

Doufáme, že tato vlastnoručně vyrobená stolička vám bude dlouho sloužit a bude příjemnou ozdobou vašeho bytu.

----*----

A nyní ohlasy našich čtenářů. Vybrali jsme ty, které se týkají právě výše uvedeného návodu na výrobu stoličky.

 

Čtenářka Anna Antalová z Aše nám píše:

Vážená redakce, chtěla bych vám ze srdce poděkovat za váš návod na výrobu stoličky. Již mnohokrát předtím jsem se pokoušela vyrobit si svépomocí svou vlastní stoličku, ale nikdy se mi to nepodařilo. Až po přečtení vaší knihy jsem slavila úspěch. Konečně jsem se dozvěděla, že k výrobě stoličky je třeba použít vhodného dřeva. Do té doby jsem totiž vždy používala dřevo nevhodné a to byla příčina mých neúspěchů. Díky vám nyní mohu každý den chvíli posedět na své praktické a vkusné domácí stoličce.

 

Inženýr Douda z Třeboně nám napsal:

Milá redakce,

předem mého dopisu vás zdravím a přeji mnoho dalších dobrých nápadů. Podle vaší knihy jsem se rozhodl udělat si svou stoličku ze dřeva. Jelikož o dřevu něco vím, nečetl jsem váš návod příliš pozorně a spoléhal jsem se spíše na svůj úsudek. Jaké však bylo mé překvapení, když všechny ozdobné prvky, které jsem na stoličku nalepil, do rána opadaly. Teprve když jsem si pečlivě přečetl další řádky z vašeho návodu, došlo mi, kde jsem udělal chybu. Mé lepidlo, které jsem použil, nebylo určeno k lepení dřeva. Vy na tento problém výslovně upozorňujete a za to vám díky. Teprve po přečtení jsem mohl svou stoličku zdárně dokončit. Ještě jednou mnohokráte díky a hodně dobrých nápadů do budoucna.
Paní Božena Málková z Příbrami, ulice Potočná 356/24, třetí patro nalevo napsala:

Vážená redakce,

hned v úvodu vás chci poprosit, abyste můj dopis nezveřejňovali a zachovali mne v anonymitě. Předem děkuji. Nicméně vám chci vyjádřit hluboké poděkování za opravdu užitečné rady pro nás, single žijící ženy. Ať již radíte ohledně tapetování, opravy kapajícího kohoutku nebo výroby domácí stoličky, vždy dbáte na to, aby postup byl jednoduchý a přitom dostatečně vysvětlující i pro laika. S radostí vám oznamuji, že tento dopis píši sedíc na nové, vlastnoručně vyrobené stoličce. Právě před deseti minutami jsem totiž dokončila poslední nátěr lakem a musím se o to s vámi podělit. Jsem poněkud korpulentnější postavy, a proto jsem měla ze začátku obavy, zda mne stolička udrží. Přeci jen, byla to má první stolička, kterou jsem vyráběla úplně sama. Vše ale dopadlo k mé plné spokojenosti a já jsem přesvědčena, že klíčem byla pasáž, kde píšete o důležitosti výběru vhodného spojovacího materiálu. Nebýt této rady, jsem si jistá, že bych vybrala spojovací prvky, nehodící se k montáži stoličky. Máte můj obdiv a úctu.

S pozdravem vaše věrná čtenářka
B. Málková
Všem čtenářům mnohokrát děkujeme za jejich milé dopisy a přejeme jim mnoho zdraví a štěstí v pracovním i rodinném životě.

Autor: Jaroslav Kuthan | pátek 3.1.2020 9:01 | karma článku: 16,79 | přečteno: 510x
  • Další články autora

Jaroslav Kuthan

Průšovo neštěstí

Ale jo, něco se stalo, to se pozná. Ukázal jsem na Vaněru véčko a k tomu jsem přidal povinné: "Dvě!" Jenže Průša, sedící naproti mně, řekl: "Já si dneska nedám."

14.10.2022 v 8:40 | Karma: 11,11 | Přečteno: 261x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Rodiče a děti, bití a nebití

Bít či nebít? A to je právě to, oč se mi hlava rozbíjí. Jak si věc vlastně stojí, když jde o vztah rodič - dítě a bití nebití? Třeba mi někdo rozsvítí.

25.4.2022 v 8:59 | Karma: 5,39 | Přečteno: 136x | Diskuse| Miniblogy

Jaroslav Kuthan

Ráje

A Vyšší moc odstřihla poslední dílek z metru, který odměřoval dobu od vyhnání Adama a Evy. "Každému jeho ráj," pravila a odložila nůžky do božského šuplíku.

16.4.2022 v 15:05 | Karma: 10,08 | Přečteno: 243x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Značkování

Průšova žena kmitala od rána v kuchyni, ale Průšovi se to tak jako tak nezdálo. Měl dojem, že si až moc často dává pauzy.

25.3.2022 v 14:06 | Karma: 14,06 | Přečteno: 307x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Jsem hrdý

Promiňte mi, že užívám tak vzletných slov, ale skutečně se mi srdce dme pýchou, když spatřuji veškeré projevy osobní statečnosti mých spoluobčanů.

22.3.2022 v 7:20 | Karma: 22,24 | Přečteno: 435x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 194
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 536x
Jsem jeden z mnoha.

Seznam rubrik