O jedněch a druhých

Opravdově a ze srdce mám rád lidi, kteří mají takzvaně otevřenou mysl a dovedou na předmět momentálního zájmu aplikovat potřebné souvislosti. Čím moudřejší člověk, tím širší záběr souvislostí.

Ať už v reálném setkání naživo nebo v psané podobě, při výměně názorů mezi diskutujícími.S potěšením vnímám, že diskutérská obec sestává z mnoha lidí otevřené mysli, kteří souvislosti nejen vnímají, ale jsou ochotni je brát v potaz ve svých názorech.

A pak najednou čtu větu: "Srovnejte si mojí karmu s vaší, o něčem to vypovídá..." a dále cosi ve smyslu: "Píšu dobře, protože mi vydali dvě knížky..." Zakroutím hlavou nad lidskou blbostí, jenže pak mi v hlavě naskočí jiná věta od stejného člověka, jen pronesená o něco dříve: "Kašlu na karmu, píšu padni komu padni..."

Položím tyto názory vedle sebe a dostanu obraz člověka, kterým nestojí za to být. Omezeného, jenž si podle číslíček buduje svůj obraz, na který se se slinou v koutku dívá. Kašle na karmu,  srovnává svou karmu, sem tam, tam sem. "Vydali mi dvě knížky..." kolikrát jsem to od dotyčného už četl... Nahlédl jsem pro objektivitu do jedné té knížečky. Pitomá slátanina, sloužící k poslední záchraně někde na horské chatě, když venku už týden zuří bouře, ale pro autora vrchol, hodný nekonečného připomínání... vydali mi dvě knížky, to znamená, že mé psaní je dobré. Asi jako Troškovo Slunce i seno i ty jahody, blbé, ale oblíbené.

Omezenci mne nějakým perverzním způsobem baví, rád sleduji jejich nimrání v kravinci, kde hledají svůj vlastní obraz a strkají ho ostatním pod nos. Směji se, když čtu to neustálé: "Já koronavirus prodělal, tak vím..." nebo "Až budete vědět o vojně tolik, co já, tak si můžeme povídat..." či snad "Když budu chtít, tak vás psychologicky tak rozeberu, že vás nikdo nedá dohromady..." nádhera, úplné muzeum blbosti.

Házím toto své vidění omezenosti mezi lidi, ať si to přeberou, kdo ví, co z toho vzejde nebo nevzejde. A o zábavu se mi tenhle člověk bude starat jistě ještě roky...

 

Autor: Jaroslav Kuthan | čtvrtek 24.6.2021 8:24 | karma článku: 9,72 | přečteno: 253x
  • Další články autora

Jaroslav Kuthan

Průšovo neštěstí

Ale jo, něco se stalo, to se pozná. Ukázal jsem na Vaněru véčko a k tomu jsem přidal povinné: "Dvě!" Jenže Průša, sedící naproti mně, řekl: "Já si dneska nedám."

14.10.2022 v 8:40 | Karma: 11,11 | Přečteno: 261x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Rodiče a děti, bití a nebití

Bít či nebít? A to je právě to, oč se mi hlava rozbíjí. Jak si věc vlastně stojí, když jde o vztah rodič - dítě a bití nebití? Třeba mi někdo rozsvítí.

25.4.2022 v 8:59 | Karma: 5,39 | Přečteno: 136x | Diskuse| Miniblogy

Jaroslav Kuthan

Ráje

A Vyšší moc odstřihla poslední dílek z metru, který odměřoval dobu od vyhnání Adama a Evy. "Každému jeho ráj," pravila a odložila nůžky do božského šuplíku.

16.4.2022 v 15:05 | Karma: 10,08 | Přečteno: 243x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Značkování

Průšova žena kmitala od rána v kuchyni, ale Průšovi se to tak jako tak nezdálo. Měl dojem, že si až moc často dává pauzy.

25.3.2022 v 14:06 | Karma: 14,06 | Přečteno: 307x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Jsem hrdý

Promiňte mi, že užívám tak vzletných slov, ale skutečně se mi srdce dme pýchou, když spatřuji veškeré projevy osobní statečnosti mých spoluobčanů.

22.3.2022 v 7:20 | Karma: 22,24 | Přečteno: 435x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 194
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 536x
Jsem jeden z mnoha.

Seznam rubrik