O mně

Hodinu co hodinu dostávám šanci říct lidem přímo do obličeje, co si o nich myslím. Jinak žiji ve tmě, v tichu, nehýbu se, nemyslím na nic, jen střádám hněv, bolest, znechucení a názory.

A potom se otevře brána, jediná cesta mezi lidi, mou celu zalije oslnivé světlo, vrhnu se ven a žaluji na všechnu špatnost světa. Brána se potom zavře a já utichnu ve tmě a osamění. Až se příště znovu otevře, budu toho mít na srdci ještě víc a všechno to znovu vykřičím do těch lhostejných tváří. A tak to jde stále dokola.

Často vidím nepěkné obrazy. Má cela se otevře a já spatřím muže a ženu, stojí blízko u sebe a křičí. Muž napřáhne ruku a udeří ženu do obličeje. Polekaně uskočím zpět do bezpečí, ale hned zase vyběhnu, nedá mi to. Žena sedí zhroucená na židli, obličej zabořený v dlaních, mezi prsty kape krev. Muž chodí rozčileně kolem stolu. Žena tiše pláče. Jak říkám, nepěkné obrazy vídávám. Je to spíše úleva, když se za mnou vrata opět zavřou a já nevidím a neslyším zlo, které se odehrává tam venku. Potom si tolik přeji, aby příště, až se opět brána rozletí a mne zalije světlo, bylo vše jiné, aby tam venku bylo alespoň trochu útěchy, něčeho dobrého. Mám strach, co zde za hodinu spatřím.

Jsem malá kukačka, sídlím ve starých hodinách, na svět se dívám v odměřených intervalech a skládám si obraz světa, ve kterém lidé žijí, ve kterém musí žít. Jsem jen kukačka v hodinách, nikdo mne neposlouchá, když žaluji a křičím o nespravedlnosti a nelásce. Ukryji se, brána se zavře a kolem mne se rozhostí tma. A já si znovu střádám ještě více bolesti a hněvu.  
 
Ale dost už mých soukromých zpovědí, je za minutu dvanáct, za okamžik se mi rozední a já toho mám tolik na srdci...

Autor: Jaroslav Kuthan | pondělí 11.2.2019 9:02 | karma článku: 14,11 | přečteno: 423x
  • Další články autora

Jaroslav Kuthan

Průšovo neštěstí

Ale jo, něco se stalo, to se pozná. Ukázal jsem na Vaněru véčko a k tomu jsem přidal povinné: "Dvě!" Jenže Průša, sedící naproti mně, řekl: "Já si dneska nedám."

14.10.2022 v 8:40 | Karma: 11,11 | Přečteno: 261x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Rodiče a děti, bití a nebití

Bít či nebít? A to je právě to, oč se mi hlava rozbíjí. Jak si věc vlastně stojí, když jde o vztah rodič - dítě a bití nebití? Třeba mi někdo rozsvítí.

25.4.2022 v 8:59 | Karma: 5,39 | Přečteno: 136x | Diskuse| Miniblogy

Jaroslav Kuthan

Ráje

A Vyšší moc odstřihla poslední dílek z metru, který odměřoval dobu od vyhnání Adama a Evy. "Každému jeho ráj," pravila a odložila nůžky do božského šuplíku.

16.4.2022 v 15:05 | Karma: 10,08 | Přečteno: 243x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Značkování

Průšova žena kmitala od rána v kuchyni, ale Průšovi se to tak jako tak nezdálo. Měl dojem, že si až moc často dává pauzy.

25.3.2022 v 14:06 | Karma: 14,06 | Přečteno: 307x | Diskuse| Poezie a próza

Jaroslav Kuthan

Jsem hrdý

Promiňte mi, že užívám tak vzletných slov, ale skutečně se mi srdce dme pýchou, když spatřuji veškeré projevy osobní statečnosti mých spoluobčanů.

22.3.2022 v 7:20 | Karma: 22,24 | Přečteno: 435x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 194
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 536x
Jsem jeden z mnoha.

Seznam rubrik